בעל עסק קטן או בינוני, רצונך להפיק כמה שיותר מכירות והכנסות בכמה שפחות הוצאות של כסף ושל זמן? אם בשביל כל מכירה תצטרכו להיפגש פיסית עם הלקוחות הפוטנציאלים, ואם ניקח בחשבון שרק חלקם יבצעו בסופו של דבר רכישה, ההוצאות שלך יהיו גבוהות מאוד.
אז מה עושים? יש בכלל מה לעשות? כן, בהחלט יש מה לעשות. תגרום לכך שגם אם יש כורח בפגישה פיסית לביצוע המכירה, הפגישה תתקיים אך ורק אם מי שכבר כמעט החליט סופית לבצע את הקניה. מי שעדיין מאוד מתלבט עדיין לא תבזבז זמן וכסף ל פגישה אתו.
אבל איך נמנעים מפגישות פיסיות מיותרות? לשם כך נעזר באינטרנט ובטלפון. אבל רגע, זהירות, גם טלפון יכול להיות בזבזן של זמן, השתדל גם את ההגעה אליו לדחות לשלב מתקדם יותר, ולא עם כל אחד לשוחח קולית.
אז בעצם נשאר לנו רק האינטרנט. במה נשתמש באינטרנט? הכלים המועילים לשם כך הם: אתר, בלוג, פייסבוק, לינקאדין, קמפיינים ודפי נחיתה ורשימות תפוצה.
באתר ובבלוג (וגם במאמרים שתפרסמו במקומות אחרים ובסרטוני וידאו שתיצרו) פשוט תספקו הרבה מידע והרבה ערך לגולשים, ובאמצעותם תיצרו לעצמכם מוניטין חיובי ומשמעותי. אנשים שיגלשו ויקבלו מכם מידע בדרך זאת, ומידע זה יראה להם טוב ותורם מבחינתם יבינו שאם יבררו אפשרות לרכוש מכם מוצר בו הם חפצים, סיכוי גבוה שיפיקו לעצמם תועלת גדולה בדרך זאת.
בפייסבוק ובלינקאדין גם תחלקו מידע ותתנו ערך לגולשים, אבל שם גם תהייה לכם כבר אינטרקצייה של ממש אתם. הם יראו שהם פונים אליכם בבקשת עזרה או בשאלה בה הם מתחבטים ומקבלים מענה מועיל זמן לא רב לאחר שפנו, הם יראו שמלבדם רבים אחרים מתקשרים אתכם ועוד. זה עוד יותר יגרום להם להאמין בכם ולסמוך עליכם. אם הם סומכים עליכם, עולים הסיכויים שגם ירצו לרכוש מכם.
קמפיינים ודפי נחיתה יכולים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם, לרשימת התפוצה גם תספקו הרבה מידע וערך בחינם, וזה גם יגדיל את ערככם בעיניהם. שוב, יוביל אותם לרצות לקנות מכם.
בדפי נחיתה אפשרת כמובן גם לבצע מכירה, או לאפשר להזמין הצעת מחיר, עוד צעד לקראת רכישה כמעט ודאית.
אז אם משתמשים נכון בכלים הנכונים, גורמים לגולש לשקול קניה מאתנו. עכשיו ניתן לעבור לתקשורת אחד על אחד. נסו להתחיל את התקשורת הזאת במסנג'ר או במייל, במסרים בפייסבוק או בלינקאדין או כל אפשרות כזאת. הגיעו ככה לשלב מתקדם, יתכן אפילו שכבר בדרך זו תצליחו להגיע לסגירה, אבל אם יש צורך להתקדם עוד שלב לפני המכירה הסופית, עכשיו זה הזמן לטלפון או לפגישה הפיסית, אבל אז תגיעו לשלב הזה רק עם לקוחות כמעט ודאיים.
בהצלחה!